Skip to content

EdBit

Teknologiforståelse for alle

  • START
  • FORLØB
  • INFO
  • PROJEKTER
  • NYHEDER
  • KONTAKT
  • OM

Designcirklen i Teknologiforståelse

Posted on 27. maj 2018 - 28. maj 2025 by EdBit DK
FaserBeskrivelseEksempel
DesignudfordringerAt opdage en problemstillingDet er træls at skrælle grøntsager
UndersøgelseAt finde viden om problemstillingenMan behøver ikke at fjerne skrællen på alle grøntsager – bare skrubbe dem
IdéudviklingAt få idéer til en løsningHvad er den bedste/nemmeste måde at skrubbe grøntsager på?
KonstruktionAt fremstille løsningenFremstilling af “skrubbe-maskine” til grøntsager
ArgumentationAt tale om godt og skidt ved løsningen (også løbende i hele designprocessen)Den gør det ikke ordentligt, for langsomt/hurtigt osv.
RefleksionAt se tilbage på designprocessen og evt. opdage nye udfordringerSkal produktet ændres – eller måske sælges til en målgruppe?
Start/slut?Når man har været hele designcirklen rundt, har man måske opdaget en ny designudfordring, og man starter forfraFærdige produkt – kan det forbedres?
Posted in INFOTagged Didaktik, Faglighed

Indlægsnavigation

Teknologiforståelse som selvstændigt fag eller valgfag
EdBit

ARTIKLER

  • Status9. april 2025
  • Nyt domæne/hjemmeside3. april 2025
  • HackLab16. oktober 2024
  • UOS6. juni 2024
  • WarGames15. januar 2024

LINKS

  • GitHub
  • YouTube
  • Hjemmeside
  • TekForsøget
  • Driftstatus
  • Privatlivspolitik
Proudly powered by WordPress | Theme: micro, developed by DevriX.